Skip to content

ПЕТАР РАКАС

наставник праксе грађевинске струке | технологијa рада и праксa за ученике образовног профила монтер суве градње | професор суве градње | грађевински инжењер (7.1) извођач радова | саветник за безбедност и здравље на раду | Грађевинска школа Београд, ул. Хајдук Станкова 2, Србија | petarrakas@gradjevinska.edu.rs | 064-172-53-73

Menu
  • ПОЧЕТАК
  • БЛОГ
  • О МЕНИ
  • УПИС
  • МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ
  • СРПСКА ШКОЛА СУВЕ ГРАДЊЕ
  • СЛОБОДНА МЕСТА
  • Извођач радова | Архитектура и ентеријери
  • Саветник за безбедност и здравље на раду
  • Препоруке
  • Промо
  • Предавања и обуке
  • Књиге
  • Тестови
  • Медији
  • Инфо
  • Контакт
  • Политика приватности
  • ENGLISH
Menu

Монтер суве градње

МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ / ГИПС ЕНТЕРИЈЕРИ спуштени плафони, преградни зидови и облоге

 

 

Монтери суве градње / ученици, а будући – мајстори, извођачи радова и предузетници за спуштене плафоне, преградне зидове и облоге од гипсаних плоча (Knauf GIPS и еквивалентних) и декоративну гипсану орнаментику (розете, лајсне …)

 

Петар Ракас, професор суве градње 064-172-53-73  Грађевинска школа Београд.

 

Даље школовањe и посao у струци ИЗВОЂАЧ РАДОВА, ГРАЂЕВИНСКИ ТЕХНИЧАР, ПОСЛОВОЂА, ПРЕДУЗЕТНИК и ГРАЂЕВИНСКИ ИНЖЕЊЕР.

 

 

 

 

УПИС У СРЕДЊУ ШКОЛУ СУВА ГРАДЊА

 

За све ученике, који су завршили основну школу, и бирају средњу школу по својој мери, ако желе бити професионалци и предузетници у сувој градњи, треба уписати Грађевинску школу у Београду, образовни профил МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ (мајстор за спуштене плафоне, преградне зидове и облоге од гипсаних плоча и орнаментике), па по завршетку школе бити мајстор, усавршавати се да постане пословођа, а онда развити свој посао као предузетник.

 

 

Петар Ракас, професор суве градње (технологија рада и пракса) ️
064-172-53-73 Грађевинска школа, Београд. Предајем технологију рада са праксом ученицима трогодишњег занатског образовног профила монтер суве градње. Монтер суве градње је грађевински мајстор који монтира спуштене плафоне, преградне зидове и облоге у ентеријерима од гипсаних плоча (типа Knauf и др.) и декоративну гипсану орнаментику / гипс ентеријере. Ученици током школовања имају све потребне стручне предмете укључујући и предузетништво, а уз трогодишњу праксу на градилиштима када почну да раде у струци брзо заузму мајсторске позиције у фирмама, а временом постају и пословође. Уз стечено радно искуство као професионалци, обезбеђене пословне контакте, набављен алат и опрему за рад просечно после три до пет година најодважнији постају предузетници. Данас међу пословним сарадницима имам велики број мојих бивших ученика који су данас предузетници и воде своје фирме, и који примају неке нове ученике код себе на праксу.

 

 

Такође, ко заврши трогодишњи образовни профил монтер суве градње, одмах може да настави још једну годину школовања и заврши четворогодишњи образовни профил извођач инсталатерских и завршних грађевинских радова (или неки други по избору), односно може да студира грађевину или архитектуру.

 

 

УПИС У СРЕДЊУ ШКОЛУ СУВA ГРАДЊA
Петар Ракас, професор, 064-172-53-73  petarrakas@gradjevinska.edu.rs  ️

 

 

Knauf GIPS – СРБИЈА

 

Кнауф Земун доо из Београда, подржава образовни профил монтер суве градње, од 2003 године до данас у школском систему Србије, па и моје ученике монтере суве градње у Грађевинској школи у Београду. Кнауф као светска фирма подржава школовање младих грађевинских мајстора у Европи и свету.

 

 

Нашим заједничким радом уз учешће извођача грађевинских радова у сувој градњи, који су обезбеђују праксу на градилиштима, школовали смо много младих мајстора монтера суве градње, од којих су многи постали и пословође и предузетници, а део њих наставио je школовање на студијама грађевине. Све ово смо потврдили успехом мојих ученика на такмичењима младих монтера суве градње у Србији и Европи, где смо освајали прва, друга и трећа места. Хвала свима на сарадњи и подршци.

 

 

Посебну захвалност на сарадњи и подршци упућујем уваженој господи из фирме Кнауф – Горану Стојиљковићу, дипл.инж.арх., руководиоцу технике суве градње, и Небојши Станковићу, инструктору суве градње. Такође, захвалност дугујем на сарадњи и Срђану Гочићу инструктору из фирме Кнауф, а посебну наду у развој сарадње имам у Владану Миливојевићу, некада мом ученику, који је завршио Грађевинску школу у Београду, прво редовно за монтера суве градње (3 степен), а потом и ванредно за извођача инсталатерских и завршних грађевинских радова (4 степен), који је радио у Београду и иностранству као мајстор и пословођа, а данас је инструктор у Кнауф-у.

 

 

 

 

Европско такмичење – припреме – Владан Миливојевић – ученик монтер суве градње

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАСТАВНИ ПЛАН И ПРОГРАМ ЗА ОБРАЗОВНИ ПРОФИЛ МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ

 

СТАНДАРД КВАЛИФИКАЦИЈЕ

 

  1. Назив квалификације: Монтер суве градње
  2. Сектор – подручје рада: Грађевинарство – Геодезија и грађевинарство
  3. Ниво квалификације: III
  4. Сврха квалификације: Монтирање гипс-картонских плоча и орнаментике.
  5. Начин стицања квалификације: Квалификација се стиче након успешно завршеног процеса средњег стручног образовања.
  6. Трајање: Програм средњeг стручног образовања за стицање квалификације траје три године
  7. Начин провере: Достигнутост исхода програма средњег стручног образовања се проверава на завршном испиту који спроводи средња школа.
  8. Заснованост квалификације: Квалификација се заснива на опису рада, циљевима стручног образовања и исходима стручног образовања.

 

 

8.1. Опис рада

 

Дужности – стручне компетенције:

  • Организовање и припремање радова
  • Израда потконструкције
  • Монтирање гипс-картонских плоча и орнаментике

 

Дужности – стручне компетенције Задаци – jединице компетенцијa
Организовање и припремање радова –   Утврђивање захтева клијента или послодавца

–   Читање пројекта и друге спецификације ради дефинисања позиције рада

–   Израда предмера и предрачуна радова (планирање ресурса – материјал, алат, време)

–   Израда калкулације цена извршених радова (утрошак материјала и времена)

–   Организовање радног простора (рашчишћавање простора)

–   Припрема подлоге за рад (одстрањивање неравнина, дорада подлоге)

 

Израда потконструкције –   Размеравање и обележавање површина за постављање потконструкције

–   Обрада потконструкције (размеравање, обележавање и сечење елемената потконструкције)

–   Постављање термо /звучно-изолационих трака

–   Монтирање потконструкције

–   Постављање облога за инсталационе водове

 

Монтирање гипс-картонских плоча и орнаментике –   Размеравање, обележавање, сечење и обрада ивице гипс-картонских плоча

–   Фиксирање гипс-картонских плоча за потконструкцију

–   Постављање изолационих материјала

–   Обрада спојева гипс-картонских плоча

–   Уграђивање трака за бандажирање

–   Размеравање, исецање и обрада отвора у гипс-картонским плочама за прикључке

–   Израда једноставне гипсане орнаментике (праволинијске и кружне)

–   Монтирање гипсане орнаментике (једноставне и сложене)

 

 

 

8.1.1. Екстремни услови под којима се обављају дужности:

  • загађеност ваздуха (прашина, опиљци, испарења, отровне супстанце и сл.).

8.1.2. Изложеност ризицима при обављању дужности:

  • ризик од механичких повреда
  • ризик од пада
  • ризик од струјног удара

 

8.2. Циљеви стручног образовања

Циљ стручног образовања за квалификацију МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ је оспособљавање лица за монтирање гипс-картонских плоча и орнаментике.

Неопходност сталног прилагођавања променљивим захтевима тржишта рада, потребе континуираног образовања, стручног усавршавања, развој каријере, унапређивања запошљивости, усмерава да лица буду оспособљавана за:

  • примену теоријских знања у практичном контексту;
  • примену сигурносних и здравствених мера у процесу рада;
  • примену мера заштите животне средине у процесу рада;
  • употребу информатичке технологије у прикупљању, организовању и коришћењу информација у раду и свакодневном животу;
  • преузимање одговорности за властито континуирано учење и напредовање у послу и каријери;
  • препознавање пословних могућности у радној средини и ширем социјалном окружењу.

 

 

8.3. Исходи стручног образовања

Стручне компетенције Знања Вештине Способности и ставови
По завршеном програму образовања, лице ће бити у стању да:
организује и припрема радове –   разликује одговарајућу документацију за реализацију радног задатка

–   употреби карактеристичне детаље из идејног и извођачког пројекта

–   наведе врсте и објасни структуру грађевинских норми

–   примени калкулативни фактор

–   наведе и објасни  фазе израде предмера (опис позиција, исказнице)

–   наведе технолошки поступак организовања рада на радном месту

–   наведе принципе безбедности и  заштите здравља на раду

–   објасни намену и значај коришћења опреме  и средстава за заштиту при раду

–   објасни намену и значај правилне  употребе мердевина и радних платформи

–   наведе операције за припрему подлоге

–   опише својства, начин употребе, транспорта, складиштења и правилне заштите материјала који се користе у сувој градњи

–   наведе средства за рад у сувој градњи (алат, машине, опрема и др)

–   нормира грађевинске радове

–   изради анализу цене за конкретне позиције у свом занимању

–   направи спецификацију радне снаге и материјала за радове у сувој градњи

–   изради динамички план конкретних радова (време трајања и укључивање појединих активности,радници –сати)

–   израчуна цену појединачних грађевинских позиција

–   обрачуна грађевинске радове у свом занимању

–   монтира мердевине и радне платформе

–   припреми подлогу

–   изабере одговарајући материјал за дату позицију рада

–   одложи потребни материјал на радно место

–   изабере и припреми одговарајући алат, машине и опрему

–   примењује у раду мере безбедности и заштите здравља.

–   савесно, одговорно, уредно и прецизно обавља поверене послове;

–   ефикасно планира и организује време;

–   испољи позитиван однос према значају спровођења важећих прописа и стандарда у делатности грађевине;

–   испољи позитиван однос према функционалности и техничкој исправности машина, уређаја и алата које користи при обављању посла;

–   испољи љубазност, комуникативност, флексибилност у односу према сарадницима;

–   ради у тиму;

–   буде оријентисан према клијенту;

–   испољи иницијативност и предузимљивост при обављању посла;

–   буде прилагодљив на промене у раду и да решава проблеме у раду;

–   испољи позитиван однос према професионално-етичким нормама и вредностима.

 

израђује потконструкције –   наведе врсте алата за размеравање и обележавање површина за постављање потконструкције

–   објасни поступак  размеравања, обележавање и сечења профила потконструкције

–   наведе одговарајуће врсте термо  и звучно изолационих материјала

–   наведе и објасни начин употребе различитих елемената монтажне технике

(анкери, типлови, вијци и др)

–  наведе и објасни врсте носача за инсталационе елементе

 

–   изабере и користи одговарајући алат

–   размери и обележи површину за постављање потконструкције

–   исече и постави термо/звучно -изолационе материјале

–   монтира елементе металних и дрвених потконструкција

–   монтира носаче за инсталационе елементе у предходно монтиране потконструкције

 

монтира гипс-картонске плоче и орнаментику –   наведе врсте алата за размеравање и обележавање гипс-картонских плоча

–   објасни поступак  размеравања, обележавање, сечење и обрада спојева гипс-картонских плоча и отвора за прикључке на њима

–   обајасни поступке монтирања гипс-картонских плоча

–   објасни поступке обраде спојева гипс-картонских плоча (бандажирање)

–   објасни поступке обраде спојева гипс-картонских плоча са другим грађевинским материјалима (разделнице)

–   изабере гипсане елементе и гипсану орнаментику, према карактеристикама и захтевима ентеријера и објасни начин израде и монтаже

–   објасни особине, начин израде и уградње  вештачког камена и штуко мермера, у складу са ентеријером.

 

–   размери и обележи гипс-картонске плоче

–   сече гипс-картонске плоче

–   обрађује ивице гипс- картонске плоче ради припреме за монтирање

–   монтира гипс-картонске плоче (механичко причвршћивање и лепљење)

–   израђује и монтира различите гипсане елементе и гипсану орнаментику (једноставне и сложене)

–   обрађује површине у техникама  вештачког камена и штуко мермера

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕТАР РАКАС

+381-(0)64-172-53-73 petarrakas@gradjevinska.edu.rs

Категорије

  • Аналитика (2)
  • Извођач радова | сува градња | архитектура (3)
  • Књига | Безбедност и здравље на раду – Градилишта (81)
    • Безбедност и здравље на раду | Подсетник (72)
      • Заштита на раду | Подсетник (50)
      • Заштита од пожара | Подсетник (1)
      • Прва помоћ (2)
  • Књига за монтере суве градње | гипс ентеријери (8)
  • Коментари (25)
  • Обавештења (9)
  • Подсетник (62)
  • Процена ризика (4)
  • Свети Сава (1)
  • Упис | Грађевинска школа Београд (9)

Галерија

Нове објаве

  • Срећан полазак у нову школску 2023/2024 годину

    24 августа, 2023
  • 20 ГОДИНА СРПСКЕ ШКОЛЕ СУВЕ ГРАДЊЕ

    22 августа, 2023
  • Нови први разред монтера суве градње у Грађевинској школи у Београду

    21 августа, 2023
  • Слободна места за упис у први разред Грађевинске школе у Београду

    8 јула, 2023
  • Пријем докумената за упис ученика у први разред Грађевинске школе у Београду

    29 јуна, 2023

Архива

Претрага …

© 2023 ПЕТАР РАКАС | Powered by Superbs Personal Blog theme

Обавештење о колачићима | Cookie Notice

Ова веб локација користи колачиће да побољша ваше искуство. Претпостављамо да се слажете са овим, али можете да одустанете ако желите.
Прихвати | Accept
Прихвати све | Accept All
Одбиј | Decline
Подешавања колачића | Cookie settings
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Read More

У случају продаје ваших личних података, можете одустати користећи везу | In case of sale of your personal information, you may opt out by using the link Do Not Sell My Personal Information

Accept Accept All Decline Cookie Settings
  • About Cookies

    About Cookies

    Колачићи су мале текстуалне датотеке које веб-сајтови могу користити да би корисничко искуство било ефикасније. Закон наводи да можемо да складиштимо колачиће на вашем уређају ако су они стриктно неопходни за рад овог сајта. За све друге врсте колачића потребна нам је ваша дозвола. Овај сајт користи различите врсте колачића. Неке колачиће постављају услуге трећих страна које се појављују на нашим страницама. | Cookies are small text files that can be used by websites to make a user's experience more efficient. The law states that we can store cookies on your device if they are strictly necessary for the operation of this site. For all other types of cookies we need your permission. This site uses different types of cookies. Some cookies are placed by third party services that appear on our pages.
  • Necessary

    Necessary

    Always Active
    Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
  • Marketing

    Marketing

    Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.
  • Analytics

    Analytics

    Analytics cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
  • Preferences

    Preferences

    Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
  • Unclassified

    Unclassified

    Unclassified cookies are cookies that we are in the process of classifying, together with the providers of individual cookies.
Cookie Settings

Да ли заиста желите да се одјавите? | Do you really wish to opt-out?

Scroll Up