МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ / ГИПС ЕНТЕРИЈЕРИ спуштени плафони, преградни зидови и облоге
Монтери суве градње / ученици, а будући – мајстори, извођачи радова и предузетници за спуштене плафоне, преградне зидове и облоге од гипсаних плоча (Knauf GIPS и еквивалентних) и декоративну гипсану орнаментику (розете, лајсне …)
Петар Ракас, професор суве градње 064-172-53-73 Грађевинска школа Београд.
Даље школовањe и посao у струци ИЗВОЂАЧ РАДОВА, ГРАЂЕВИНСКИ ТЕХНИЧАР, ПОСЛОВОЂА, ПРЕДУЗЕТНИК и ГРАЂЕВИНСКИ ИНЖЕЊЕР.
УПИС У СРЕДЊУ ШКОЛУ СУВА ГРАДЊА
За све ученике, који су завршили основну школу, и бирају средњу школу по својој мери, ако желе бити професионалци и предузетници у сувој градњи, треба уписати Грађевинску школу у Београду, образовни профил МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ (мајстор за спуштене плафоне, преградне зидове и облоге од гипсаних плоча и орнаментике), па по завршетку школе бити мајстор, усавршавати се да постане пословођа, а онда развити свој посао као предузетник.
Петар Ракас, професор суве градње (технологија рада и пракса) ️
064-172-53-73 Грађевинска школа, Београд. Предајем технологију рада са праксом ученицима трогодишњег занатског образовног профила монтер суве градње. Монтер суве градње је грађевински мајстор који монтира спуштене плафоне, преградне зидове и облоге у ентеријерима од гипсаних плоча (типа Knauf и др.) и декоративну гипсану орнаментику / гипс ентеријере. Ученици током школовања имају све потребне стручне предмете укључујући и предузетништво, а уз трогодишњу праксу на градилиштима када почну да раде у струци брзо заузму мајсторске позиције у фирмама, а временом постају и пословође. Уз стечено радно искуство као професионалци, обезбеђене пословне контакте, набављен алат и опрему за рад просечно после три до пет година најодважнији постају предузетници. Данас међу пословним сарадницима имам велики број мојих бивших ученика који су данас предузетници и воде своје фирме, и који примају неке нове ученике код себе на праксу.
Такође, ко заврши трогодишњи образовни профил монтер суве градње, одмах може да настави још једну годину школовања и заврши четворогодишњи образовни профил извођач инсталатерских и завршних грађевинских радова (или неки други по избору), односно може да студира грађевину или архитектуру.
УПИС У СРЕДЊУ ШКОЛУ СУВA ГРАДЊA
Петар Ракас, професор, 064-172-53-73 petarrakas@gradjevinska.edu.rs ️
Knauf GIPS – СРБИЈА
Кнауф Земун доо из Београда, подржава образовни профил монтер суве градње, од 2003 године до данас у школском систему Србије, па и моје ученике монтере суве градње у Грађевинској школи у Београду. Кнауф као светска фирма подржава школовање младих грађевинских мајстора у Европи и свету.
Нашим заједничким радом уз учешће извођача грађевинских радова у сувој градњи, који су обезбеђују праксу на градилиштима, школовали смо много младих мајстора монтера суве градње, од којих су многи постали и пословође и предузетници, а део њих наставио je школовање на студијама грађевине. Све ово смо потврдили успехом мојих ученика на такмичењима младих монтера суве градње у Србији и Европи, где смо освајали прва, друга и трећа места. Хвала свима на сарадњи и подршци.
Посебну захвалност на сарадњи и подршци упућујем уваженој господи из фирме Кнауф – Горану Стојиљковићу, дипл.инж.арх., руководиоцу технике суве градње, и Небојши Станковићу, инструктору суве градње. Такође, захвалност дугујем на сарадњи и Срђану Гочићу инструктору из фирме Кнауф, а посебну наду у развој сарадње имам у Владану Миливојевићу, некада мом ученику, који је завршио Грађевинску школу у Београду, прво редовно за монтера суве градње (3 степен), а потом и ванредно за извођача инсталатерских и завршних грађевинских радова (4 степен), који је радио у Београду и иностранству као мајстор и пословођа, а данас је инструктор у Кнауф-у.
Европско такмичење – припреме – Владан Миливојевић – ученик монтер суве градње
НАСТАВНИ ПЛАН И ПРОГРАМ ЗА ОБРАЗОВНИ ПРОФИЛ МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ
СТАНДАРД КВАЛИФИКАЦИЈЕ
- Назив квалификације: Монтер суве градње
- Сектор – подручје рада: Грађевинарство – Геодезија и грађевинарство
- Ниво квалификације: III
- Сврха квалификације: Монтирање гипс-картонских плоча и орнаментике.
- Начин стицања квалификације: Квалификација се стиче након успешно завршеног процеса средњег стручног образовања.
- Трајање: Програм средњeг стручног образовања за стицање квалификације траје три године
- Начин провере: Достигнутост исхода програма средњег стручног образовања се проверава на завршном испиту који спроводи средња школа.
- Заснованост квалификације: Квалификација се заснива на опису рада, циљевима стручног образовања и исходима стручног образовања.
8.1. Опис рада
Дужности – стручне компетенције:
- Организовање и припремање радова
- Израда потконструкције
- Монтирање гипс-картонских плоча и орнаментике
Дужности – стручне компетенције | Задаци – jединице компетенцијa |
Организовање и припремање радова | – Утврђивање захтева клијента или послодавца
– Читање пројекта и друге спецификације ради дефинисања позиције рада – Израда предмера и предрачуна радова (планирање ресурса – материјал, алат, време) – Израда калкулације цена извршених радова (утрошак материјала и времена) – Организовање радног простора (рашчишћавање простора) – Припрема подлоге за рад (одстрањивање неравнина, дорада подлоге)
|
Израда потконструкције | – Размеравање и обележавање површина за постављање потконструкције
– Обрада потконструкције (размеравање, обележавање и сечење елемената потконструкције) – Постављање термо /звучно-изолационих трака – Монтирање потконструкције – Постављање облога за инсталационе водове
|
Монтирање гипс-картонских плоча и орнаментике | – Размеравање, обележавање, сечење и обрада ивице гипс-картонских плоча
– Фиксирање гипс-картонских плоча за потконструкцију – Постављање изолационих материјала – Обрада спојева гипс-картонских плоча – Уграђивање трака за бандажирање – Размеравање, исецање и обрада отвора у гипс-картонским плочама за прикључке – Израда једноставне гипсане орнаментике (праволинијске и кружне) – Монтирање гипсане орнаментике (једноставне и сложене)
|
8.1.1. Екстремни услови под којима се обављају дужности:
- загађеност ваздуха (прашина, опиљци, испарења, отровне супстанце и сл.).
8.1.2. Изложеност ризицима при обављању дужности:
- ризик од механичких повреда
- ризик од пада
- ризик од струјног удара
8.2. Циљеви стручног образовања
Циљ стручног образовања за квалификацију МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ је оспособљавање лица за монтирање гипс-картонских плоча и орнаментике.
Неопходност сталног прилагођавања променљивим захтевима тржишта рада, потребе континуираног образовања, стручног усавршавања, развој каријере, унапређивања запошљивости, усмерава да лица буду оспособљавана за:
- примену теоријских знања у практичном контексту;
- примену сигурносних и здравствених мера у процесу рада;
- примену мера заштите животне средине у процесу рада;
- употребу информатичке технологије у прикупљању, организовању и коришћењу информација у раду и свакодневном животу;
- преузимање одговорности за властито континуирано учење и напредовање у послу и каријери;
- препознавање пословних могућности у радној средини и ширем социјалном окружењу.
8.3. Исходи стручног образовања
Стручне компетенције | Знања | Вештине | Способности и ставови |
По завршеном програму образовања, лице ће бити у стању да: | |||
организује и припрема радове | – разликује одговарајућу документацију за реализацију радног задатка
– употреби карактеристичне детаље из идејног и извођачког пројекта – наведе врсте и објасни структуру грађевинских норми – примени калкулативни фактор – наведе и објасни фазе израде предмера (опис позиција, исказнице) – наведе технолошки поступак организовања рада на радном месту – наведе принципе безбедности и заштите здравља на раду – објасни намену и значај коришћења опреме и средстава за заштиту при раду – објасни намену и значај правилне употребе мердевина и радних платформи – наведе операције за припрему подлоге – опише својства, начин употребе, транспорта, складиштења и правилне заштите материјала који се користе у сувој градњи – наведе средства за рад у сувој градњи (алат, машине, опрема и др) |
– нормира грађевинске радове
– изради анализу цене за конкретне позиције у свом занимању – направи спецификацију радне снаге и материјала за радове у сувој градњи – изради динамички план конкретних радова (време трајања и укључивање појединих активности,радници –сати) – израчуна цену појединачних грађевинских позиција – обрачуна грађевинске радове у свом занимању – монтира мердевине и радне платформе – припреми подлогу – изабере одговарајући материјал за дату позицију рада – одложи потребни материјал на радно место – изабере и припреми одговарајући алат, машине и опрему – примењује у раду мере безбедности и заштите здравља. |
– савесно, одговорно, уредно и прецизно обавља поверене послове;
– ефикасно планира и организује време; – испољи позитиван однос према значају спровођења важећих прописа и стандарда у делатности грађевине; – испољи позитиван однос према функционалности и техничкој исправности машина, уређаја и алата које користи при обављању посла; – испољи љубазност, комуникативност, флексибилност у односу према сарадницима; – ради у тиму; – буде оријентисан према клијенту; – испољи иницијативност и предузимљивост при обављању посла; – буде прилагодљив на промене у раду и да решава проблеме у раду; – испољи позитиван однос према професионално-етичким нормама и вредностима.
|
израђује потконструкције | – наведе врсте алата за размеравање и обележавање површина за постављање потконструкције
– објасни поступак размеравања, обележавање и сечења профила потконструкције – наведе одговарајуће врсте термо и звучно изолационих материјала – наведе и објасни начин употребе различитих елемената монтажне технике (анкери, типлови, вијци и др) – наведе и објасни врсте носача за инсталационе елементе
|
– изабере и користи одговарајући алат
– размери и обележи површину за постављање потконструкције – исече и постави термо/звучно -изолационе материјале – монтира елементе металних и дрвених потконструкција – монтира носаче за инсталационе елементе у предходно монтиране потконструкције
|
|
монтира гипс-картонске плоче и орнаментику | – наведе врсте алата за размеравање и обележавање гипс-картонских плоча
– објасни поступак размеравања, обележавање, сечење и обрада спојева гипс-картонских плоча и отвора за прикључке на њима – обајасни поступке монтирања гипс-картонских плоча – објасни поступке обраде спојева гипс-картонских плоча (бандажирање) – објасни поступке обраде спојева гипс-картонских плоча са другим грађевинским материјалима (разделнице) – изабере гипсане елементе и гипсану орнаментику, према карактеристикама и захтевима ентеријера и објасни начин израде и монтаже – објасни особине, начин израде и уградње вештачког камена и штуко мермера, у складу са ентеријером.
|
– размери и обележи гипс-картонске плоче
– сече гипс-картонске плоче – обрађује ивице гипс- картонске плоче ради припреме за монтирање – монтира гипс-картонске плоче (механичко причвршћивање и лепљење) – израђује и монтира различите гипсане елементе и гипсану орнаментику (једноставне и сложене) – обрађује површине у техникама вештачког камена и штуко мермера
|