MONTER SUVE GRADNJE / GIPS ENTERIJERI spušteni plafoni, pregradni zidovi i obloge
Monteri suve gradnje / učenici, a budući – majstori, izvođači radova i preduzetnici za spuštene plafone, pregradne zidove i obloge od gipsanih ploča (Knauf GIPS i ekvivalentnih) i dekorativnu gipsanu ornamentiku (rozete, lajsne …)
Petar Rakas, profesor suve gradnje 064-172-53-73 Građevinska škola Beograd.
Dalje školovanje i posao u struci IZVOĐAČ RADOVA, GRAĐEVINSKI TEHNIČAR, POSLOVOĐA, PREDUZETNIK i GRAĐEVINSKI INŽENJER.
UPIS U SREDNJU ŠKOLU SUVA GRADNJA
Za sve učenike, koji su završili osnovnu školu, i biraju srednju školu po svojoj meri, ako žele biti profesionalci i preduzetnici u suvoj gradnji, treba upisati Građevinsku školu u Beogradu, obrazovni profil MONTER SUVE GRADNJE (majstor za spuštene plafone, pregradne zidove i obloge od gipsanih ploča i ornamentike), pa po završetku škole biti majstor, usavršavati se da postane poslovođa, a onda razviti svoj posao kao preduzetnik.
Petar Rakas, profesor suve gradnje (tehnologija rada i praksa) ️
064-172-53-73 Građevinska škola, Beograd. Predajem tehnologiju rada sa praksom učenicima trogodišnjeg zanatskog obrazovnog profila monter suve gradnje. Monter suve gradnje je građevinski majstor koji montira spuštene plafone, pregradne zidove i obloge u enterijerima od gipsanih ploča (tipa Knauf i dr.) i dekorativnu gipsanu ornamentiku / gips enterijere. Učenici tokom školovanja imaju sve potrebne stručne predmete uključujući i preduzetništvo, a uz trogodišnju praksu na gradilištima kada počnu da rade u struci brzo zauzmu majstorske pozicije u firmama, a vremenom postaju i poslovođe. Uz stečeno radno iskustvo kao profesionalci, obezbeđene poslovne kontakte, nabavljen alat i opremu za rad prosečno posle tri do pet godina najodvažniji postaju preduzetnici. Danas među poslovnim saradnicima imam veliki broj mojih bivših učenika koji su danas preduzetnici i vode svoje firme, i koji primaju neke nove učenike kod sebe na praksu.
Takođe, ko završi trogodišnji obrazovni profil monter suve gradnje, odmah može da nastavi još jednu godinu školovanja i završi četvorogodišnji obrazovni profil izvođač instalaterskih i završnih građevinskih radova (ili neki drugi po izboru), odnosno može da studira građevinu ili arhitekturu.
UPIS U SREDNJU ŠKOLU SUVA GRADNJA
Petar Rakas, profesor, 064-172-53-73 petarrakas@gradjevinska.edu.rs ️
Knauf GIPS – SRBIJA
Knauf Zemun doo iz Beograda, podržava obrazovni profil monter suve gradnje, od 2003 godine do danas u školskom sistemu Srbije, pa i moje učenike montere suve gradnje u Građevinskoj školi u Beogradu. Knauf kao svetska firma podržava školovanje mladih građevinskih majstora u Evropi i svetu.
Našim zajedničkim radom uz učešće izvođača građevinskih radova u suvoj gradnji, koji su obezbeđuju praksu na gradilištima, školovali smo mnogo mladih majstora montera suve gradnje, od kojih su mnogi postali i poslovođe i preduzetnici, a deo njih nastavio je školovanje na studijama građevine. Sve ovo smo potvrdili uspehom mojih učenika na takmičenjima mladih montera suve gradnje u Srbiji i Evropi, gde smo osvajali prva, druga i treća mesta. Hvala svima na saradnji i podršci.
Posebnu zahvalnost na saradnji i podršci upućujem uvaženoj gospodi iz firme Knauf – Goranu Stojiljkoviću, dipl.inž.arh., rukovodiocu tehnike suve gradnje, i Nebojši Stankoviću, instruktoru suve gradnje. Takođe, zahvalnost dugujem na saradnji i Srđanu Gočiću instruktoru iz firme Knauf, a posebnu nadu u razvoj saradnje imam u Vladanu Milivojeviću, nekada mom učeniku, koji je završio Građevinsku školu u Beogradu, prvo redovno za montera suve gradnje (3 stepen), a potom i vanredno za izvođača instalaterskih i završnih građevinskih radova (4 stepen), koji je radio u Beogradu i inostranstvu kao majstor i poslovođa, a danas je instruktor u Knauf-u.
Evropsko takmičenje – pripreme – Vladan Milivojević – učenik monter suve gradnje
NASTAVNI PLAN I PROGRAM ZA OBRAZOVNI PROFIL MONTER SUVE GRADNJE
STANDARD KVALIFIKACIJE
- Naziv kvalifikacije: Monter suve gradnje
- Sektor – područje rada: Građevinarstvo – Geodezija i građevinarstvo
- Nivo kvalifikacije: III
- Svrha kvalifikacije: Montiranje gips-kartonskih ploča i ornamentike.
- Način sticanja kvalifikacije: Kvalifikacija se stiče nakon uspešno završenog procesa srednjeg stručnog obrazovanja.
- Trajanje: Program srednjeg stručnog obrazovanja za sticanje kvalifikacije traje tri godine
- Način provere: Dostignutost ishoda programa srednjeg stručnog obrazovanja se proverava na završnom ispitu koji sprovodi srednja škola.
- Zasnovanost kvalifikacije: Kvalifikacija se zasniva na opisu rada, ciljevima stručnog obrazovanja i ishodima stručnog obrazovanja.
8.1. Opis rada
Dužnosti– stručne kompetencije:
- Organizovanje i pripremanje radova
- Izrada potkonstrukcije
- Montiranje gips-kartonskih ploča i ornamentike
Dužnosti – stručne kompetencije | Zadaci– jedinice kompetencija |
Organizovanje i pripremanje radova | – Utvrđivanje zahteva klijenta ili poslodavca – Čitanje projekta i druge specifikacije radi definisanja pozicije rada – Izrada predmera i predračuna radova (planiranje resursa – materijal, alat, vreme) – Izrada kalkulacije cena izvršenih radova (utrošak materijala i vremena) – Organizovanje radnog prostora (raščišćavanje prostora) – Priprema podloge za rad (odstranjivanje neravnina, dorada podloge)
|
Izrada potkonstrukcije | – Razmeravanje i obeležavanje površina za postavljanje potkonstrukcije – Obrada potkonstrukcije (razmeravanje, obeležavanje i sečenje elemenata potkonstrukcije) – Postavljanje termo /zvučno-izolacionih traka – Montiranje potkonstrukcije – Postavljanje obloga za instalacione vodove
|
Montiranje gips-kartonskih ploča i ornamentike | – Razmeravanje, obeležavanje, sečenje i obrada ivice gips-kartonskih ploča – Fiksiranje gips-kartonskih ploča za potkonstrukciju – Postavljanje izolacionih materijala – Obrada spojeva gips-kartonskih ploča – Ugrađivanje traka za bandažiranje – Razmeravanje, isecanje i obrada otvora u gips-kartonskim pločama za priključke – Izrada jednostavne gipsane ornamentike (pravolinijske i kružne) – Montiranje gipsane ornamentike (jednostavne i složene)
|
8.1.1. Ekstremni uslovi pod kojima se obavljaju dužnosti:
- zagađenost vazduha (prašina, opiljci, isparenja, otrovne supstance i sl.).
8.1.2. Izloženost rizicima pri obavljanju dužnosti:
- rizik od mehaničkih povreda
- rizik od pada
- rizik od strujnog udara
8.2. Ciljevi stručnog obrazovanja
Cilj stručnog obrazovanja za kvalifikaciju MONTER SUVE GRADNJE je osposobljavanje lica za montiranje gips-kartonskih ploča i ornamentike.
Neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebe kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoj karijere, unapređivanja zapošljivosti, usmerava da lica budu osposobljavana za:
- primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu;
- primenu sigurnosnih i zdravstvenih mera u procesu rada;
- primenu mera zaštite životne sredine u procesu rada;
- upotrebu informatičke tehnologije u prikupljanju, organizovanju i korišćenju informacija u radu i svakodnevnom životu;
- preuzimanje odgovornosti za vlastito kontinuirano učenje i napredovanje u poslu i karijeri;
- prepoznavanje poslovnih mogućnosti u radnoj sredini i širem socijalnom okruženju.
8.3. Ishodi stručnog obrazovanja
Stručne kompetencije | Znanja | Veštine | Sposobnosti i stavovi |
Po završenom programu obrazovanja, lice će biti u stanju da: | |||
organizuje i priprema radove | – razlikuje odgovarajuću dokumentaciju za realizaciju radnog zadatka – upotrebi karakteristične detalje iz idejnog i izvođačkog projekta – navede vrste i objasni strukturu građevinskih normi – primeni kalkulativni faktor – navede i objasni faze izrade predmera (opis pozicija, iskaznice) – navede tehnološki postupak organizovanja rada na radnom mestu – navede principe bezbednosti i zaštite zdravlja na radu – objasni namenu i značaj korišćenja opreme i sredstava za zaštitu pri radu – objasni namenu i značaj pravilne upotrebe merdevina i radnih platformi – navede operacije za pripremu podloge – opiše svojstva, način upotrebe, transporta, skladištenja i pravilne zaštite materijala koji se koriste u suvoj gradnji – navede sredstva za rad u suvoj gradnji (alat, mašine, oprema i dr) | – normira građevinske radove – izradi analizu cene za konkretne pozicije u svom zanimanju – napravi specifikaciju radne snage i materijala za radove u suvoj gradnji – izradi dinamički plan konkretnih radova (vreme trajanja i uključivanje pojedinih aktivnosti,radnici –sati) – izračuna cenu pojedinačnih građevinskih pozicija – obračuna građevinske radove u svom zanimanju – montira merdevine i radne platforme – pripremi podlogu – izabere odgovarajući materijal za datu poziciju rada – odloži potrebni materijal na radno mesto – izabere i pripremi odgovarajući alat, mašine i opremu – primenjuje u radu mere bezbednosti i zaštite zdravlja. | – savesno, odgovorno, uredno i precizno obavlja poverene poslove; – efikasno planira i organizuje vreme; – ispolji pozitivan odnos prema značaju sprovođenja važećih propisa i standarda u delatnosti građevine; – ispolji pozitivan odnos prema funkcionalnosti i tehničkoj ispravnosti mašina, uređaja i alata koje koristi pri obavljanju posla; – ispolji ljubaznost, komunikativnost, fleksibilnost u odnosu prema saradnicima; – radi u timu; – bude orijentisan prema klijentu; – ispolji inicijativnost i preduzimljivost pri obavljanju posla; – bude prilagodljiv na promene u radu i da rešava probleme u radu; – ispolji pozitivan odnos prema profesionalno-etičkim normama i vrednostima.
|
izrađuje potkonstrukcije | – navede vrste alata za razmeravanje i obeležavanje površina za postavljanje potkonstrukcije – objasni postupak razmeravanja, obeležavanje i sečenja profila potkonstrukcije – navede odgovarajuće vrste termo i zvučno izolacionih materijala – navede i objasni način upotrebe različitih elemenata montažne tehnike (ankeri, tiplovi, vijci i dr) – navede i objasni vrste nosača za instalacione elemente
| – izabere i koristi odgovarajući alat – razmeri i obeleži površinu za postavljanje potkonstrukcije – iseče i postavi termo/zvučno -izolacione materijale – montira elemente metalnih i drvenih potkonstrukcija – montira nosače za instalacione elemente u predhodno montirane potkonstrukcije
| |
montira gips-kartonske ploče i ornamentiku | – navede vrste alata za razmeravanje i obeležavanje gips-kartonskih ploča – objasni postupak razmeravanja, obeležavanje, sečenje i obrada spojeva gips-kartonskih ploča i otvora za priključke na njima – obajasni postupke montiranja gips-kartonskih ploča – objasni postupke obrade spojeva gips-kartonskih ploča (bandažiranje) – objasni postupke obrade spojeva gips-kartonskih ploča sa drugim građevinskim materijalima (razdelnice) – izabere gipsane elemente i gipsanu ornamentiku, prema karakteristikama i zahtevima enterijera i objasni način izrade i montaže – objasni osobine, način izrade i ugradnje veštačkog kamena i štuko mermera, u skladu sa enterijerom.
| – razmeri i obeleži gips-kartonske ploče – seče gips-kartonske ploče – obrađuje ivice gips- kartonske ploče radi pripreme za montiranje – montira gips-kartonske ploče (mehaničko pričvršćivanje i lepljenje) – izrađuje i montira različite gipsane elemente i gipsanu ornamentiku (jednostavne i složene) – obrađuje površine u tehnikama veštačkog kamena i štuko mermera
|