Skip to content

ПЕТАР РАКАС

наставник праксе грађевинске струке | професор суве градње / наставник праксе ученицима образовног профила монтер суве градње | грађевински инжењер (7.1) извођач радова | саветник за безбедност и здравље на раду | Грађевинска школа, Београд, ул. Хајдук Станкова 2, Србија | petarrakas@gradjevinska.edu.rs | 064-172-53-73 | petar@rakas.rs | 066-334-224

Menu
  • ПОЧЕТАК
  • БЛОГ
  • О МЕНИ
  • УПИС
  • МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ
  • СРПСКА ШКОЛА СУВЕ ГРАДЊЕ
  • ГРАЂЕВИНСКА ШКОЛА БЕОГРАД
  • Наставник
  • Извођач радова | Архитектура и ентеријери
  • Саветник за безбедност и здравље на раду
  • Моје препоруке
  • Промо
  • Предавања и обуке
  • Књиге
  • Тестови
  • Медији
  • Инфо
  • Контакт
  • Политика приватности
  • ENGLISH
Menu

Монтер суве градње

МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ / ГИПС ЕНТЕРИЈЕРИ спуштени плафони, преградни зидови и облоге

Монтери суве градње су ученици Грађевинске школе у Београду, који се школују да постану будуће занатлије/мајстори монтери суве градње, пословође, грађевински техничари/инжењери, извођачи радова и предузетници за спуштене плафоне, преградне зидове и облоге од гипсаних плоча (Knauf GIPS и еквивалентних) и декоративну гипсану орнаментику (розете, лајсне и сл.).

Петар Ракас, професор суве градње / наставник праксе 066-334-224 | 064-172-53-73

Грађевинска школа Београд, ул. Хајдук Станкова 2.

МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ

Могућности за наставак школовања и посao у струци ГРАЂЕВИНСКИ ТЕХНИЧАР, ПОСЛОВОЂА, ПРЕДУЗЕТНИК и ГРАЂЕВИНСКИ ИНЖЕЊЕР.

УПИС У СРЕДЊУ ШКОЛУ СУВА ГРАДЊА

За све ученике, који су завршили основну школу, и бирају средњу школу по својој мери, ако желе бити професионалци и предузетници у сувој градњи, треба уписати Грађевинску школу у Београду, образовни профил МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ (мајстор за спуштене плафоне, преградне зидове и облоге од гипсаних плоча и орнаментике), па по завршетку школе бити мајстор, усавршавати се да се постане пословођа, а онда развијати свој посао као предузетник.

Петар Ракас, професор суве градње / наставник праксе (наставни предмет технологија рада са практичном наставом односно технологија рада и пракса).
066-334-224 | 064-172-53-73 Грађевинска школа, Београд. Предајем технологију рада и праксу ученицима трогодишњег занатског образовног профила монтер суве градње. Монтер суве градње је грађевински мајстор који монтира спуштене плафоне, преградне зидове и облоге у ентеријерима од гипсаних плоча (типа Knauf и др.) и декоративну гипсану орнаментику (розете, лајсне и сл.) / гипс ентеријере. Ученици током школовања уз технологију рада са практичном наставом, имају све потребне стручне предмете – нацртну геометрију и техничко цртање, грађевинске материјале, грађевинске конструкције, статику, читање пројеката, организацију грађења, ентеријере и др. укључујући и предузетништво, а уз трогодишњу праксу на градилиштима када после завршетка Грађевинске школе у Београду (положеног завршног испита) почну да раде у струци брзо заузимају мајсторске позиције у фирмама, а временом постају и пословође. Уз стечено радно искуство као професионалци, обезбеђене пословне контакте, набављен алат и опрему за рад; просечно после три до пет година најодважнији постају грађевински предузетници / извођачи радова. Данас међу пословним сарадницима имам велики број мојих бивших ученика који су данас предузетници и воде своје фирме, и који примају неке нове ученике код себе на праксу.

Такође, ко заврши трогодишњи образовни профил монтер суве градње, одмах може да настави још једну годину школовања и заврши четворогодишњи образовни профил грађевински техничар, односно може да студира грађевину или архитектуру.

У Србији само у Грађевинској школи у Београду постоји школовање монтера суве градње од 2003.  године у континуитету у сва три разреда.
Петар Ракас, професор суве градње / наставник праксе, 066-334-224 | 064-172-53-73  petarrakas@gradjevinska.edu.rs  ️

Knauf GIPS – СРБИЈА

Кнауф Земун доо из Београда https://www.knauf.rs/ по уговору о сарадњи са Заједницом геодетских и грађевинских школа Србије, подржава Грађевинску школу у Београду и ученике образовног  профила монтер суве градње од 2003 године до данас у школском систему Србије, па и моје ученике монтере суве градње у Грађевинској школи у Београду. Кнауф као светска фирма подржава школовање младих грађевинских мајстора у Европи и свету. У почетку 2003. године образовни профил монтер суве градње уведен је у 8 (осам) средњих техничких школа у Србији, а током времена ова одељења су се затворила због малог броја ученика осим код нас у Грађевинској школи у Београду. Данас је Грађевинска школа у Београду једина СРПСКА ШКОЛА СУВЕ ГРАДЊЕ, како то воле да кажу колеге који раде у грађевинској струци.

Нашим заједничким радом уз учешће извођача грађевинских радова у сувој градњи, који  обезбеђују праксу на градилиштима, школовали смо много младих мајстора монтера суве градње, од којих су многи постали и пословође и предузетници, а део њих наставио je школовање на студијама грађевине. Све ово смо потврдили успехом мојих ученика на Међународним такмичењима младих монтера суве градње старости до 21 године живота у Србији и Европи, где смо освајали прва, друга и трећа места. Хвала свима на сарадњи и подршци.

Посебну захвалност на сарадњи и подршци упућујем уваженој господи из фирме Кнауф – Горану Стојиљковићу, дипл.инж.арх., руководиоцу технике суве градње, као и Небојши Станковићу, инструктору суве градње. Такође, захвалност дугујем на сарадњи и Срђану Гочићу инструктору из фирме Кнауф, а нову сарадњу имам у Владану Миливојевићу, некада мом ученику, који је завршио Грађевинску школу у Београду, прво редовно за монтера суве градње (3 степен), а потом и ванредно за извођача инсталатерских и завршних грађевинских радова (4 степен), који је радио у Београду и иностранству као мајстор и пословођа, а данас је инструктор и за суву и за мокру градњу у Кнауф-у.

Европско такмичење – припреме – Владан Миливојевић – ученик монтер суве градње

НАСТАВНИ ПЛАН И ПРОГРАМ ЗА ОБРАЗОВНИ ПРОФИЛ МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ

 

СТАНДАРД КВАЛИФИКАЦИЈЕ

 

  1. Назив квалификације: Монтер суве градње
  2. Сектор – подручје рада: Грађевинарство – Геодезија и грађевинарство
  3. Ниво квалификације: III
  4. Сврха квалификације: Монтирање гипс-картонских плоча и орнаментике.
  5. Начин стицања квалификације: Квалификација се стиче након успешно завршеног процеса средњег стручног образовања.
  6. Трајање: Програм средњeг стручног образовања за стицање квалификације траје три године
  7. Начин провере: Достигнутост исхода програма средњег стручног образовања се проверава на завршном испиту који спроводи средња школа.
  8. Заснованост квалификације: Квалификација се заснива на опису рада, циљевима стручног образовања и исходима стручног образовања.

8.1. Опис рада

 

Дужности – стручне компетенције:

  • Организовање и припремање радова
  • Израда потконструкције
  • Монтирање гипс-картонских плоча и орнаментике
Дужности – стручне компетенције Задаци – jединице компетенцијa
Организовање и припремање радова –   Утврђивање захтева клијента или послодавца-   Читање пројекта и друге спецификације ради дефинисања позиције рада-   Израда предмера и предрачуна радова (планирање ресурса – материјал, алат, време)-   Израда калкулације цена извршених радова (утрошак материјала и времена)

–   Организовање радног простора (рашчишћавање простора)

–   Припрема подлоге за рад (одстрањивање неравнина, дорада подлоге)

Израда потконструкције –   Размеравање и обележавање површина за постављање потконструкције-   Обрада потконструкције (размеравање, обележавање и сечење елемената потконструкције)-   Постављање термо /звучно-изолационих трака-   Монтирање потконструкције

–   Постављање облога за инсталационе водове

Монтирање гипс-картонских плоча и орнаментике –   Размеравање, обележавање, сечење и обрада ивице гипс-картонских плоча-   Фиксирање гипс-картонских плоча за потконструкцију-   Постављање изолационих материјала-   Обрада спојева гипс-картонских плоча

–   Уграђивање трака за бандажирање

–   Размеравање, исецање и обрада отвора у гипс-картонским плочама за прикључке

–   Израда једноставне гипсане орнаментике (праволинијске и кружне)

–   Монтирање гипсане орнаментике (једноставне и сложене)

 

8.1.1. Екстремни услови под којима се обављају дужности:

  • загађеност ваздуха (прашина, опиљци, испарења, отровне супстанце и сл.).

8.1.2. Изложеност ризицима при обављању дужности:

  • ризик од механичких повреда
  • ризик од пада
  • ризик од струјног удара

8.2. Циљеви стручног образовања

Циљ стручног образовања за квалификацију МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ је оспособљавање лица за монтирање гипс-картонских плоча и орнаментике.

Неопходност сталног прилагођавања променљивим захтевима тржишта рада, потребе континуираног образовања, стручног усавршавања, развој каријере, унапређивања запошљивости, усмерава да лица буду оспособљавана за:

  • примену теоријских знања у практичном контексту;
  • примену сигурносних и здравствених мера у процесу рада;
  • примену мера заштите животне средине у процесу рада;
  • употребу информатичке технологије у прикупљању, организовању и коришћењу информација у раду и свакодневном животу;
  • преузимање одговорности за властито континуирано учење и напредовање у послу и каријери;
  • препознавање пословних могућности у радној средини и ширем социјалном окружењу.

8.3. Исходи стручног образовања

Стручне компетенције Знања Вештине Способности и ставови
По завршеном програму образовања, лице ће бити у стању да:
организује и припрема радове –   разликује одговарајућу документацију за реализацију радног задатка-   употреби карактеристичне детаље из идејног и извођачког пројекта-   наведе врсте и објасни структуру грађевинских норми-   примени калкулативни фактор

–   наведе и објасни  фазе израде предмера (опис позиција, исказнице)

–   наведе технолошки поступак организовања рада на радном месту

–   наведе принципе безбедности и  заштите здравља на раду

–   објасни намену и значај коришћења опреме  и средстава за заштиту при раду

–   објасни намену и значај правилне  употребе мердевина и радних платформи

–   наведе операције за припрему подлоге

–   опише својства, начин употребе, транспорта, складиштења и правилне заштите материјала који се користе у сувој градњи

–   наведе средства за рад у сувој градњи (алат, машине, опрема и др)

–   нормира грађевинске радове-   изради анализу цене за конкретне позиције у свом занимању-   направи спецификацију радне снаге и материјала за радове у сувој градњи-   изради динамички план конкретних радова (време трајања и укључивање појединих активности,радници –сати)

–   израчуна цену појединачних грађевинских позиција

–   обрачуна грађевинске радове у свом занимању

–   монтира мердевине и радне платформе

–   припреми подлогу

–   изабере одговарајући материјал за дату позицију рада

–   одложи потребни материјал на радно место

–   изабере и припреми одговарајући алат, машине и опрему

–   примењује у раду мере безбедности и заштите здравља.

–   савесно, одговорно, уредно и прецизно обавља поверене послове;-   ефикасно планира и организује време;-   испољи позитиван однос према значају спровођења важећих прописа и стандарда у делатности грађевине;-   испољи позитиван однос према функционалности и техничкој исправности машина, уређаја и алата које користи при обављању посла;

–   испољи љубазност, комуникативност, флексибилност у односу према сарадницима;

–   ради у тиму;

–   буде оријентисан према клијенту;

–   испољи иницијативност и предузимљивост при обављању посла;

–   буде прилагодљив на промене у раду и да решава проблеме у раду;

–   испољи позитиван однос према професионално-етичким нормама и вредностима.

израђује потконструкције –   наведе врсте алата за размеравање и обележавање површина за постављање потконструкције-   објасни поступак  размеравања, обележавање и сечења профила потконструкције-   наведе одговарајуће врсте термо  и звучно изолационих материјала-   наведе и објасни начин употребе различитих елемената монтажне технике

(анкери, типлови, вијци и др)

–  наведе и објасни врсте носача за инсталационе елементе

–   изабере и користи одговарајући алат-   размери и обележи површину за постављање потконструкције-   исече и постави термо/звучно -изолационе материјале-   монтира елементе металних и дрвених потконструкција

–   монтира носаче за инсталационе елементе у предходно монтиране потконструкције

монтира гипс-картонске плоче и орнаментику –   наведе врсте алата за размеравање и обележавање гипс-картонских плоча-   објасни поступак  размеравања, обележавање, сечење и обрада спојева гипс-картонских плоча и отвора за прикључке на њима-   обајасни поступке монтирања гипс-картонских плоча-   објасни поступке обраде спојева гипс-картонских плоча (бандажирање)

–   објасни поступке обраде спојева гипс-картонских плоча са другим грађевинским материјалима (разделнице)

–   изабере гипсане елементе и гипсану орнаментику, према карактеристикама и захтевима ентеријера и објасни начин израде и монтаже

–   објасни особине, начин израде и уградње  вештачког камена и штуко мермера, у складу са ентеријером.

–   размери и обележи гипс-картонске плоче-   сече гипс-картонске плоче-   обрађује ивице гипс- картонске плоче ради припреме за монтирање-   монтира гипс-картонске плоче (механичко причвршћивање и лепљење)

–   израђује и монтира различите гипсане елементе и гипсану орнаментику (једноставне и сложене)

–   обрађује површине у техникама  вештачког камена и штуко мермера

ПЕТАР РАКАС, наставник праксе грађевинске струке | професор суве градње / наставник практичне наставе | 066-334-224 | 064-172-53-73 petarrakas@gradjevinska.edu.rs
ИНФО-УПИС | МОНТЕР СУВЕ ГРАДЊЕ - линк ка страници за упис у Грађевинску школу у Београду
Монтер суве градње - линк ка страници на сајту Грађевинске школе у Београду

Категорије

  • Аналитика (3)
  • Безбедност и здравље на раду (64)
    • Заштита на раду при извођењу грађевинских радова (51)
    • Заштита од пожара (1)
    • Прва помоћ (2)
    • Процена ризика (5)
  • Извођач радова | архитектура и ентеријери (3)
  • Коментари (18)
  • Обавештења (9)
  • Подсетник (10)
  • Сува градња – теорија и пракса | Подсетник (7)
  • Упис | Грађевинска школа Београд (11)

Галерија

Архива

© 2025 ПЕТАР РАКАС | Powered by Superbs Personal Blog theme
Scroll Up
Управљајте сагласности колачића
Да бисмо пружили најбоље искуство, користимо технологије попут колачића за чување и/или приступ информацијама о уређају. Сагласност са овим технологијама ће нам омогућити да обрађујемо податке као што су понашање при прегледању или јединствени ИД-ови на овој веб локацији. Непристанак или повлачење сагласности може негативно утицати на одређене карактеристике и функције.
Функционално Увијек активан
Техничко складиштење или приступ је стриктно неопходан за легитимну сврху омогућавања коришћења одређене услуге коју изричито захтева претплатник или корисник, или за једину сврху обављања преноса комуникације преко електронске комуникационе мреже.
Преференце
Техничко складиштење или приступ су неопходни за легитимну сврху чувања преференција које не захтевају претплатник или корисник.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Техничко складиште или приступ који се користи искључиво у анонимне статистичке сврхе. Без судског позива, добровољне сагласности од стране вашег Интернет провајдера или додатне евиденције треће стране, информације сачуване или преузете само за ову сврху се обично не могу користити за вашу идентификацију.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Управљајте опцијама Управљајте услугама Управљајте {vendor_count} добављачима Прочитајте више о овим сврхама
Прикажи подешавања
{title} {title} {title}