Шта год да радите, где год да идете. чиме год да се бавите – правите сами себи подсетнике на све теме којима се бавите, и које су Вам важне.
Заштита на раду при извођењу грађевинских радова је прецизно уређена Правилником о заштити на раду при извођењу грађевинских радова, “Службени гласник РС”, бр. 53 од 27. новембра 1997, 14 од 20. фебруара 2009- др. уредба, и ја на овом мом блогу правим подсетник на тему предавања и обука за безбедан и здрав рад, како за све Вас који читате мој блог, тако и за мене лично. У објавама које следе можете прочитати разне садржаје; а Закон, правилнике и уредбе о безбедности и здрављу на раду у целини можете наћи на линку www.pravno-informacioni-sistem.rs као и све друге прописе, законе и правилнике и др. који су на снази у Републици Србији.
У наставку можете читати следеће на ову тему.
- Превоз материјала и опреме
Члан 209.
Превоз грађевинског материјала железничким средствима може да се обавља на градилишту, само ако су железнички колосек, постројења, сигнализација и мере безбедности изведене на основу документације коју обезбеђује извођач радова.
Документација о железничком превозу кроз градилиште треба да садржи све елементе за извођење, затим упутства и техничке услове за коришћење и одржавање мера о безбедности саобраћаја, у складу са прописима о железничком саобраћају и мере заштите у складу са прописима о заштити на раду на железницама.
Члан 210.
Колосек за шинска возила за превожење грађевинског материјала по градилишту, полаже се на тло које је претходно нивелисано и набијено у складу са техничким прописима о грађењу колосека за ову врсту превоза.
Димензије прагова и њихов размак, као и профил шина колосека изводе се тако да одговарају максималном оптерећењу вагонета за превожење материјала.
Шине колосека морају да буду прописно причвршћене за прагове.
Уздужни нагиб грађевинског колосека не треба да прелази 20‰.
Слободно хоризонтално растојање габарита вагонета са теретом до објекта, сложаја грађе, разних уређаја, не сме да буде мање од 70 цм.
Члан 211.
Окретница за вагонете има осигурач за спречавање нежељеног обртања плоче окретнице.
На крајевима грађевинског колосека поставља се чврст браник (праг причвршћен попреко на шине или браник постављен на обе шине).
Члан 212.
Вагонети са преклопном корпом имају осигурач који спречава претурање корпе за време вожње.
Преклопни механизам на вагонету подешава се тако да се вагонет при истовару материјала не може да претури или да спадне са колосека.
Квачила за спајање вагонета треба да буду лака за руковање и да имају осигураче за спречавање испадања.
Вагонети на колосецима са уздужним нагибом већим од 10‰ имају уграђене кочнице.
Члан 213.
Међусобно одстојање вагонета који се покрећу гурањем људском снагом, при брзини нормалног хода радника који гура вагонет по водоравном колосеку не сме да буде мање од 10,0 м
Вагонет заустављен на колосеку подметањем зауставних папуча, осигурава се од неочекиваног покретања.
Вуча вагонета људском снагом, забрањена је.
Вожња радника на вагонетима за превоз материјала, забрањена је.
Члан 214.
Колосек подешен за покретање вагонета људском снагом поставља се на насуту и поравнату стазу у нивоу прагова између колосека.
Члан 215.
Колосеци и средства за спуштање (свозница) или дизање (успињача) материјала постављају се, употребљавају и демонтирају уз примену прописа о заштитним мерама на површинским откопима угља, металних и неметалних сировина, као и прописа о превозу у косим подземним просторијама.
Члан 216.
Посебна возила за превожење (демпер) или утовар грађевинског материјала (утоваривач), смеју се употребљавати само за сврхе за које су конструисана и израђена.
Руковање овим средствима може да буде поверено само возачима, стручним и оспособљеним за безбедно руковање.
Члан 217.
Превожење, утовар и истовар грађевинског материјала моторним средствима на градилишту обавља се уз примену мера заштите на раду утврђених прописима о заштити на раду при одржавању моторних возила и превозу моторним возилима и прописима о заштити на раду при утовару терета у теретна возила и истовару терета из таквих возила.